Ако си ми пријатељ не разговарај са мном (социјална дистанца)

У сред маничне, па и паничне, нечије потребе да убеди људе да (јебено) остану код куће и наравно не друже се, неко је поставио негде "на друштвеној мрежи" слику са насловном поруком, коју видимо доле. Тада сам, наравно да бих контрирао, рекао како ћу до да поставим на насловну "кад се заврши". Наравно, питање је шта то значи. Да ли да чекам одјаву (пан/епи)демије, званичну си кларо, или да упозорење/хештаг замене на телевизијама, или промену неке опште климе... Показало се исправним како сам одлучио - мењам насловну првог дана без полицијског. То се итекако погодило, са променом климе у пућанству, која је ишла дотле да се поново некад осећам као црна овца, на шта сам, уосталом, и навикао... Осим потребе за контрирањем оваква насловна итекако има сасвим конкретне логике и смисла, што ћемо и видети. Али пре тога нешто о менталној клими која је владала када сам слику скинуо...
Било је то овако. Гледам те-ве, врв претерано, већ ми мука, одем на фејс да се одморим (а где бих иначе)... Моја кривица што сам слушао вести, али шта би кад одлучих да слушам само радио? Полицијски почињао у пет сваким даном, па и викендом. Одем да возим мало бајс пре него почне, каже ми кева - зар не знаш да је од три!? Неко је од надлежних видео да има људи на Ади, па је здраво попиздео. Само кажем ово да бих скицирао ситуацију. Онда су следила викенд затварања, па и претње Шизоја да ће нас позатварати 24/7 иако "то нико није урадио" и (по властитим речима) ни он не зна како би то урадио... Онда се дошло некако и до баланса у којој мери пратити вести. 
Е, кад одох на фејс да се одморим, видим следећу причу - број мртвих/заражених расте а ви с ту зајебавате. А шта могу да радим?! А једну сам питао - а не, него ће да опада... Уосталом, ја сам подржао акцију Министарства здравља #ОстаниКодКуће. Како? Лепо. Комуницирао сам са женским светом и тако им омогућавао да седе за рачунаром, самим тим ("Он је учесник рата од '41. до '45. самим тим и '43." Аудиција) да остану код куће. Оно јес да се може и шетати и куцкати, али ипак је виртуална комуникација контраиндикована реалној. Лепо - причају са мном, прочитају нешто моје, одслушају мој интервју и остају код куће. Имао сам ту ометања пошто видео са промоције и један радијски интервју нису поставили на тјуб они којима је то посао, иначе ко зна колико би их још... задржао код куће. (Успешност моје акције видели смо чим се ситуација окончала).
Било је ту и покушаја духовитости, неких добрих као на слици лево, како би се људи убедили како је кул седети код куће и кад је напољу пролеће. Цитиран је и Андрић иако је оно што он описује различита ситуација из бар два разлога 1) онда је рецимо област А била под карантином, област Б сасвим нормална, о чему и он пише; 2) тај свет је итекако знао за застоје, били су чак сасвим нормални - зими би се рецимо седело код куће, причале приче и (ако треба) спремале буне. Другачије се није ни могло радити. 
А о неким мудровањима шта смо (као човечанство, ништа мање) научили не бих сад, нешто сам о томе рекао по статусима, нешто у овом тексту
Најзад, рекох да свеједно у насловној (и наслову овог блога) има логике. Ево је:
То што видиш, односи се првенствено на фејс. Односило би се и на било коју причу, генерално, али видео си то на фејсу, ово (по својој прилици) читаш јер си видео линк на фејсу. Ко ми је пријатељ нека ми не шаље поруке (разговара са мном) преко фејса, пошто се "оно" завршило. Зашто? Зато. Кад је било зашто да нема своје зато, како рече Радован. Зато што је деда човек персона... Зато што неко може да ми шаље поруку и омета ме (ако му одговарам на поруку) у ко зна чему. Нека може да жели и даље са мном да разговара само преко фејса, а неће да се види... Па кој ће ми онда. Најзад, најзад - можда више и немам потребу за таквим видом комуникације.

Овде би блогу био крај да није било нечега због чега бих ставио ону насловну још док је корона трајала, само нисам 'тео да с некима дувам у исту тикву, како сам горе објаснио. А то је тај неки интернет активизам, па и гомила квантитета нечега што би требало требало да буде духовито. 
Што с тиче изношења неког става, потруди се да 1) то што износиш буде оригинално 2) ако није да стварно има разлога у томе да масе "сазнају" то што делиш. Ја сам рецимо (осим својих блогова, јел'те оригиналних) делио по групама разне фрке око мигранта (заболе ме дал је фејк њуз) и позиве на буку. Прво је згодно да се ствара "клима у друштву", друго је доказано да нервира неке, или да кажем неког. И то бих поделио у једну, две, три групе... (Само своје текстове делим у 333 групе)
Као пример начина размишљања дајем дизање фрке око 5G мреже. О свим аспектима биће још речи, а сада о факту да су теоретичари завере причали како се биолошки вирус преноси телекомуникационом мрежом (колико знам само је Траволта из Борче-Греде мислио да може да се зарази вирусом с интернета), или су се шлепали уз ту причу, излазили са неким умнијим претпоставкама али нико од њих није рекао да су будале они који тако пишу. Нису се оградили од њих и сад ћу све да их трпам у исти кош! Ипак, постоји мало компликованија веза између короне и 5G. Неки мислиоци, као што је рецимо Доријан Нуај, кажу да је реч о борби за будућност хране. Да ли ћемо имати добру стару пољопривреду или за почетак храну узгајати дроновима, што 5G омогућава, па онда јести матичне ћелије, силикате, бубашвабе... А да би пољопривреда опстала мора да се изађе напоље. За оно друго можеш да останеш код куће и чекаш онлајн доставу. Но међутим - неки полицијски синдикат (сиц!) је у току последњег целодневног затварања реко како ће се (за први слободни) викенд тестирати 5G (камо докази?!) и да људи остану код куће. Имао сам само један коментар - и после карантина карантин, и после страха страх.
Но, не рекох ли (а пазим шта тачно говорим) како сам делио по групама и нешто што није оригинално. И јесам. И можда сам некоме био досадан и можда ме неко због тога (или пре због нечег другог) обрисао с листе или блокирао. Али нисам радио две ствари 1) писао по нечијем зиду 2) смарао порукама. У поруке спадају и разне форице и у принципу цела (моја) вајбер комуникација. Посебан проблем што вајбер имам само на мобилном (мада има и за декстоп) а немам неограничено меморије, треба да сачувам да бих погледао, етц. Било је и понеке добре форе, и би она на фејзбуку, али већина тога што видех је чисто смарање. Или бар мени није духовито. Додајмо ту и (овога пута) васкршње честитке. Похвалих се како имам 38 порука на Вајберу и немам намеру да их гледам. И тако...
Иван Вукадиновић
Тако је говорила корона - прекопирани моји статуси из периода
ps. Čudi me kako se niko u toj najezdi kulisanja socijalne distance nije setio legendarnog hrvatskog sitkoma Bitange i princeze i Robija Kumerlea. Njega je stalno startovao neki derpe, pa bi mu ovaj rekao samo DVA METRA OD MENE
пс. пс. Врхунац је што фамозна СвеЦка здравствена није имала паметнија посла него да истакне став како је израз "социјална дистанца" лош (политички некоректан) већ треба рећи "физичка дистанца". Може бити, али ја баш желим да се од неких социјално, вербално, пре свега ментално - дистанцирам. Физички се ионако нећемо сретати...

Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije