Šta ateista zna o Ojlerovom identitetu

Već je bila jedna teološka rasprava koja je uključila i Ojlerov identitet, a evo je sad još jedna, pošto isti smatram nepojebivim dokazom da nije glupo VEROVATI (naravno, konačno ne znamo, možda je sve to tako bezveze). 
Ponos ateisti ne dozvoljava da me pita, bar ne do sada. Zapravo ponos plus neverica u ono na šta je ponosan. Kontradiktorno zar ne... No ne i nelogično. Jer on zna da bi moj odgovor imao mnogo više smisla, nego njegovo trućanje. 
A evo tog odgovora, ograničene snage jer oko fundamenta ovoga sveta reči nas izdaju. Ojlerov identitet je imanentan Prirodi, i kao takav oduvek postoji. Krajnje pojednostavljeno, on nije "počeo da postoji" (besmisleno tako reći, zar ne) tako što ga je stvorio Bog, već je taj identitet sam Bog. Zajedno sa ostatkom matematike. Ovo je ipak sam vrh elegancije posle kojeg običan čovek teško može ozbiljno da tvrdi kako sve nastaje "slučajno". 
A sad da vidimo šta smo ono rekli.

Viktor Dimitrijev Treba stati kad prvi put izgovorite "verujem" i pokushati da to promenite u "znam".
Ivan Agarta Vukadinovic Ti si pametan pa objasni odakle Ojlerov identitet!?
Viktor Dimitrijev To je stvar informacija i obrazovanja.
Ivan Agarta Vukadinovic Aha... znaci ti si to saznao, pa je pocelo da postoji. A dok nisi saznao nije postojalo?
Viktor Dimitrijev Nisam saznao nego sam shvatio. Nesto ne pocinje da postoji onda kada mi to svatimo nego u trenutku pocinjanja tog pojma. nesto moze postojati i pre nego sto covek svati da to postoji. E sad je na tebi da pokushash da mi izvrnesh rechi. Elem.. mozesh samo sebe tako slagati.. mene ne.
Ivan Agarta Vukadinovic "Nesto ne pocinje da postoji onda kada mi to svatimo nego u trenutku pocinjanja tog pojma." Recimo da nesto cak znas, pa da se mozemo sloziti. Koji je trenutak pocinjanja (tvoj izraz) Ojlerovog identiteta?
Viktor Dimitrijev Trenutak pocinanja je sami pocetak vremenski mereno nekog pojma koji je trajao neki vremenski period posle tog pocetka.
Viktor Dimitrijev Malo loshe receno.. al pricam sa troje ljudi jbg 
Ivan Agarta Vukadinovic Vidis, razumem te ja... recimo. To me podseca na ono iz serije Blackadder kada Baldrick kaze "Ser, ako smo sada u stanju koje se zove rat, a pre je bilo stanje koje nije rat, kako je onda doslo do prelaska iz stanja koje se zove "nije rat' u stanje koje se zove 'rat'?"... A onda Blackadder kaze "Hoces da me pitas kako je poceo rat?" Tako ja tebe pitam, posto vezujes "pocetak" sa Ojlerovim entitetom, kako je to isti poceo da postoji?! Ili mozda hoces duzu, Boldrikovu verziju?
Viktor Dimitrijev Kako nesto pocinje da postoji. Materija menja oblik nekim procesom i taj novi oblik je proizvod te transformacije.
Ivan Agarta Vukadinovic Taman sam pomislio da nisi bas potpuno glup, al si me uspesno demantovao. Po tebi je matematicka formula oblik materije, pa jos onaj koji menja oblik!?!

p.s. A mogao sam još da ga pitam koji je bio prethodni oblik postojanja Ojlerovog identiteta, pošto menja oblik :)

Коментари

  1. Kad sam bio mlad ova jednačina me je toliko zadivila , jer sam kroz nju spoznao da se beskonačno može izraziti i konačnim.Spoj iracionalnog i imaginarnog u određenim tačkama prostora stvara osnovnu mernu jedinicu JEDAN.Ako me pitate ova jednakost postojala je i pre stvoritelja i tako sam ja subjektivno mirio religiozno i egzantno.Jednom mi je čak pala i misao da na mom grobu umesto krsta bude uklesana takva jednačina.Ne zato što sam je ja otkrio nego zbog značaja koja je imala u formiranju mojih filozofskih ubeđenja.POZDRAV UČESNICIMA BLOGA.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije