Crtice iz istorije računarstva

 

Dogodi se da naletetite na neku temu, bilo da vam iz nekog razloga treba (eh, koliko smo se naslušali priča o transmisiji, zaražavanju i imunitetu...) bilo da je povezano sa nečim što vas zanima iz zanimljivijih razloga - recimo nekako tema razgovora ili radnja serije. I onda imate utisak da vas neko (naravno ako to nije vaš sagovornik, šta se može) jednostavno "psuje" - govori termine koji vam inicijalno ništa ne znače, a nekako se kroz njih probijate. Ako je tema zanimljivija, mogu i same te psovke početi da vas zanimaju...
Može se dogoditi da vam neko objasni, ili (u mom slučaju recimo) pokuša da objasni. U ovom slučaju imamo pojmove koji se koriste u seriji Halt and Catch Fire (Bitka za Ctrl). Kako rekoh, meni zanimljivo sproću "herojskih vremena" razvoja računarstva. Ovo je napisano prvo za osobu koja je veliki fan (mogu slobodnop reći i ekspert) ove serije, ali nije informatičarka. Rekao bih da može imati i širu primenu, barem kao neki veoma mali bleferski vodič kroz informatiku. Van konteksta serije naravno da možete zaboraviti imena koja se koriste, ona mogu biti bilo koja (a jopet je bolje nego Alis & Bob, zar ne). Ovde ćemo razmotriti tri pojma, dva tekstom, jedan slikom desno. Što se tiče HTML-a, vidimo da osnove zaista mogu stati na jednu stranicu (ne mnogo gusto pisanu), što nam govori kakvo je to remek delo jednostavnosti, time i efikasnosti. Na kraju će biti primer.

OBJEKTNO PROGRAMIRANJE: U stvari je dobro za igrice, za neke druge stvari možda ne bi bilo pravo rešenje, recimo za knjigovodstvo... Ideja je da definišeš objekat i šta on može. Recimo, imaš kola pa onda podesiš tačno kako može da menja brzine, uključi farove i slično. I onda to ne može na drugačiji način (naravno, može se promeniti kako je definisano). E ono drugo je što su rekli Kameron da radi kroz petlje. Tu nema ograničenja, programer o svemu vodi računa. Naravno, ako bi napisao neku glupost i program bi tako radio. BASIC koji je učio Džo bio je ozloglašen jer se moglo upetljati, tj. petlje bi zbog GO TO naredbe mogao da zezne programer da ni on sam ne zna šta je uradio. Sam pojam HCF, kako je opisan na početku (serije), mogao je da nastane takvim programiranjem – što će reći krah sistema. Oko toga je bilo dosta priče, recimo neko se našalio da može da se zameni GO TO naredba, ali bi onda bilo CAME FROM. Kad sam studirao palo mi je napamet da napravim programski jezik Alf sa takvom naredbom...

ARPANET: Prvi internet. Nije sigurno da li je nastao sa ciljem da u slučaju nuklearnog udara ne bude sve centralizovano, pa ako ode centar nema mreže. Ko ga je osnovao kaže da nije zato, ima i drugih tumačenja... To se dobro videlo u filmu Terminator 3, kada hoće da unište mainframe Skyneta, ali naravno cilj je drugi, jer Skynet je na mreži, dakle nema centar, nije na mainframeu. Recimo da je to bilo „državno“, mada je u Americi pitanje šta je državno. Prvo vojno, onda su uređivale akademske institucije, koje je ARPANET isprva povezivao. E sad, Džo želi komercijalnu primenu što onda još nije bilo uređeno. A kad jeste, to je urađeno po uzoru na telefonske kompanije, dakle ko obezbeđuje servis je „neutralan“, ne možeš da ga tužiš za sadržaj i sl. Sad je problem što se tako tretiraju Facebook, Twitter... a oni već uređuju šta ima, da ne kažem cenzurišu. I onda kažu „to je privatna kompanija“, ali ta komapanija nema neku odgovornost. Ali to je već drugo pitanje, kao i monopoli, protiv kojih bi Džo sigurno bio. 

WEB - HTML primer:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Агарта - краљевство подземља и земље</title>
<link href="css/master.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/jqueryslidemenu.css" />

<!--[if lte IE 7]>
<style type="text/css">
html .jqueryslidemenu{height: 1%;} /*Holly Hack for IE7 and below*/
</style>
<![endif]-->

<script type="text/javascript" src="js/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/jqueryslidemenu.js"></script>

</head>

<li><a href="#">Agarta</a>
  <ul>
  <li><a href="Agarta.html">Agarta</a></li>
  <li><a href="Jeretici.html">Jeretici Agarte</a></li>
  <li><a href="Svet.html">Svet Agarte</li>
  </ul>
</li>

<li><a href="http://www.bundolo.org/templates/showuser.php?id=239">Kraći 
Tekstovi</a></li>

<li><a href="Promocija.htm">Promocija</a></li>

p.s. A što se tiče same serije, kad završim sa gledanjem, sledi psihološka analiza likova.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Каже није наше

Logički problem indukcije