Rune koje se pokazuju sa strane

Ovo je praktičan tekst, nastao na osnovu iskustava divinacije. Koliko je praktičan možemo videti po tome što nemam ni dobru reč za nešto što postoji - runa nekad u čitanje izađe tako da se vidi sa strane, ili položena, dakle ni u uspravnom ni u obrnutom položaju.
To što je tekst praktičan ne znači da nije na bazi neke teorije. Teoriju (i naravno praktičan rad) sa Runama učio sam na kursu Raido, a nešto sam čuo kod Aritha Hargera i još nekih. Naravno, tu govorim o Runama "kao takvim", tu čak o čitanju obrnutih Runa nije mnogo rečeno, a saveti su da se tako ne čitaju, posebno ne šablonski. Moj stav o Runama, zapravo ceo pristup, možete videti u tekstu Rune, praktična magija.
Prvo, pitanje je da li uopšte uzimati u obzir i kad runa "izađe" naopako. Stava sam da ona nije džabe "odlučila" da se pojavi na određeni način, u određenom položaju. To ne znači da postoji neka obaveza da se runa u obrnutom položaju čita kao nešto loše, negativno. Još sam manje pristalica da postoje "negativne" rune, pa bi kad se one pojave obrnuto obavezno morale biti "pozitivne" (recimo Nautiz). Ne, čitanje zavisi uvek od konteksta što će reći od tri stvari - samog pitanja, ostalih runa i onoga kako nam se 
"javilo" (dobro de, javljalo se i Trgovčeviću, pa šta).
Na slici gore sa desne strane je Laguz, inače jedna od meni omiljenih runa, u obrnutom položaju. Mesto rune označava budućnost ili ishod. Sve  Rune predstavljaju nešto iz života, kako rekoh u poslednjem blogu na tu temu, ali značenje nikad nije jednostavno. Šta može da znači ovaj obrnuti Laguz? (Pitanje je bilo za Srbiju, odnosno "Srbija posle korone".)
Obrnuti Laguz bi inače mogao da znači mnogo stvari. Neka stvar je možda (pre)duboko zakopana, skrivena; možda nam se ne bi svidelo da saznamo, možda neke stvari ne treba ni znati; kako je Laguz vezan sa ženskom prirodom može da znači da neko nije sa njom povezan (ako čitam ženi, no nekad i muškarcu, to bi bila Anima) ili ako čitam muškarcu u nekom kontekstu može biti da ne razume žene (jopet, ko ih razume?). Najzad, kako je Laguz u bukvalnom značenju voda - jezero - more, može da znači da je nešto stvarno ispod vode, a može čak da predstavlja i udicu (na šta ovako vizuelno liči). Dakle - mnogo stvari. Konkretno čitanje je da nam se neće svideti ono što ćemo saznati o sebi (barem ne odmah) a možda je rešenje bukvalno ispod vode - u ovom slučaju Dunava. Tako se javilo. Ima logike u tom Dunavu, meni se obično javlja ono što je već u umu, divinacija je tu da ga izbaci. Bilo bi barem malo čudo da je drugačije...

Međutim, kod Runa čitanih u položaju sa strane ima jedna čisto tehnička stvar - bitno je kako su napravljene. Ako su rune fizički kružnog ili blago elipsoidnog oblika (ili eventualno kvadratnog) mi kad ih izvlačimo iz vrećice (kako ja radim) ne možemo znati kako će takva runa izaći. Kad je "otvorimo" morali bi se odlučiti je li u uspravnom ili obrnutom položaju (ako nam je položaj uopšte bitan). No ako je runa izrazito elipsasta ili pravougaona (recimo pravljena od pločica) onda ćemo već pod prstima znati koja je uža koja šira strana i nećemo izvlačiti sa strane, osim možda namerno. Ovo su pretpostavke, moje rune su kao što se vidi u principu kružne, rezane od smokvinog drveta.
Čitanje Runa sa strane takođe narušava neke simetrije (što meni nije strano, uostalom izezao sam drugi Hagalaz, novog futharka, imam 25 Runa).  Neke Rune su iste obrnuto ili uspravno gledane, neki runolozi baš to ističu. Jedino je Gebo runa koja bi ostala ista ma kako gledano (u ovom slučaju). Inače kod Nautiza se ne može razdvojiti da li je runa izašla položeno, ali se razlikuje da li je uspravna ili obrnuta (meni Nautiz veoma liči Gebu ja te rune u svom setu razlikujem po mrljama krvi i potezima testere).
Pa da krenemo sa konkretnim runama koje su izašle sa strane ili položeno. U principu je Rune prvog aetta (familije) još najlakše tumačiti, mada ni tu značenje nije jednostrano. Fehu sa strane u principu znači zavisi od materijalnog/love, Uruz sa strane zavisi od zdravlja/energije. Uočimo da nam ovde odgovor o stanju toga od čega zavisi nije dat, ali čim se runa pojavila znači da je bitno. Možda će zavisiti od tebe (ako ti se čita) kakav ćeš biti u tom smislu. Nordijski odnos prema sudbini, Wyrd i Orlog, upravo je takav da je čovek barem u nekoj meri kovač svoje sudbine. Turisaz sa strane? Ne znam, nije mi izašao tako. Slično važi i za mnoge druge rune, ja ovde 
ne mogu dati značenje svake, ako želi neko ko se bavi tim stvarima može da razmisli...
Na slici je čitanje na temu JA, koja mi je bila zanimljiva. Položeni Fehu je u položaju koji ukazuje na pomoć prijatelja i izlazi da će ona zavisiti od love. Nije li često tako?!
Rune druga dva aetta je inače komplikovanije čitati. Isa sa strane bi mogla da ukaže na sklizak teren, opasnost da se oklizneš na nekoj poledici (situaciji). Ovo je moje razmišljanje, nije mi se takva runa javila. Takođe mogla bi da znači zabranu neke akcije, kretanja u određenom smeru (saobraćajni znak koji tako izgleda bukvalno to znači). To mi se javilo u meditaciji, ne u divinaciji. Dakle, kako več rekoh, zavisi od konteksta, mada je u ovom slučaju značenje slično. (Zamerka ka takvom čitanju ove rune bila bi baš da je ona jednostavna i nepromenjiva uspravna ili obrnuta, uvek ista, a evo ispada da od položaja ipak može imati nešto drugačije čitanje).
Na slici je Tir ili Tiwaz čitan kad mi je prijateljica postavila pitanje za svog sina tinejdžera. Kako sam samo čitao, bez nekog raspitivanja o situaciji (obično tako čitam) moje tumačenje je bilo dosta neodređeno - pravda je skrenula s puta. Znači nešto nije kako valja, opet ne mogu reći da postoji (počinjena je) direktna nepravda. Ono što postoji je vršnjačko nasilje, što kad se razmisli i jeste takva situacija. Ja sam bio izložen istom (tad se to nije tako zvalo) pa sam posle razmišljao o situaciji koja bi mogla biti baš obrnuti Tir, u smislu da niko (pa ni ja) nije postupio kako valja, ali to je sad deseta tema... 
Ne čitam često neke uopštene situacije, geopolitiku što bi se reklo (mada kao što videsmo jesam čitao za Srbiju, celo tumačenje između ostalih stvari možete videti ovde). Ako bi mi Tir izašao tako sa strane, došao bih u iskušenje da strelicu čitam kako je usmerena - na levo ili desno. Dakle ideološki. Mogu samo reći da mi je drago što nisam do sada imao takvo čitanje.
Ovde je dato tek nekoliko runa, onih koje su mi tako izlazile. Tekst je napisan više kao neka tema za razmišljanje pre svega onima koji čitaju rune, pa i onima kojima se čitaju rune. I zašto da ne i svim ostalima. Filozofski gledano, stvari nisu crno-bele, zavise od konteksta, a nekad ih ni bukvalno ne možemo videti crno ili belo. Neko reče da je intelektualac onaj ko vidi sto nijansi sive...
Ivan Vukadinović




Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije