Постање и Наук
Постоје различити начини да се тумачи библијско Постање (Генезис), а овде ћу дати један од њих (неко моје тумачење можда једном дође...)
Десет је ствари створено првог дана, а то су: небо и земља, пустош и празнина, светлост и тама, ваздух и вода, мера дана и мера ноћи.
Небо и земља - јер Спис казује: У почетку створи Бог небо и земљу.
Пустош и празнина - јер Спис казује: А земља беше пуста и празна.
Светлост и тама. Тама - јер Спис казује: И тама се простирала над безданима; светлост - јер Спис казује: И рече Бог: нека буде светлост.
Ваздух и вода - јер Спис казује: И дух Божији лебдео је над водама.
Мера дана и мера ноћи - јер Спис казује: И би вечер и би јутро - један дан.
Учи се: Пустош је зелена врпца која обухвата цели свет, из ње излази тама, јер је речено: Огрну се мраком као копреном. (Пс 18,12)
Празнина - то су влажне громаде спуштене у бездан, из којих излази вода, јер је речено: Растегнуће над њом уже пустоши и камење празнине. (Из 34, 11)
Зар је светлост створена првог дана, а Спис казује: И Бог их постави на свод небески, и Спис даље казује: И би вечер и би јутро - дан четврти. (Пост 1, 17-19)
То би по раби Елиезеру: "Са светлошћу, коју је Свети, благословен да је, створио првог дана, човек је могао видети од једног до другог краја света, али када је Свети, благословен да је, угледао нараштај потопа и нараштај раскола и сагледао колико су дела искварена, узе је од њих и сакрије, као што је речено: Зликовцима одузе светлост. (Јов 38,15) А за кога ју је сакрио? За праведнике у будућем свету, јер је речено: И виде Бог да је светлост добра (Пост 1,4) - а реч добра се односи на праведника, јер је речено: Реците праведнику: добро ће му бити. (Из 3,10)
Када је видео светлост коју је похранио за праведнике, веселио се, као што је речено: Светлост праведника весели га. (Изр 13,9)
Учитељи расправљаху о томе: "Са светлошћу коју је првог дана створио Свети, благословен да је, човек је могао гледати са једног на други крај света". То су речи раби Јаакова, а мудраци кажу: "То су светла која су створена првог дана, али су постављена тек четвртог дана."
Талмуд
Коментари
Постави коментар