Фест Гледај 1

JOTA DE SAURA (Carlos Saura, Шпанија) - Кинотека би требало да боље разјасни у којој сали су јој представе. Овако се иде на једну адресу, а филм је на другој, што није баш пријатно. 
А ово није филм него колекција нумера уз врло мало објашњења. Само се треба препустити. Објашњено је да је хота некад имала улогу у удварању, пошто се двоје није смело дотакнути у јавности. Но песме (а није све певано) покривају цео живот. Тако је у једној описано одрастање у бреме Франка и сећање на грађански рат. ROSA ROSAE Y TAMBIEN EL VALOR DE PI...

NOCTURAMA (Bertrand Bonello, Француска, Немачка, Белгија) - Група младих различите расе и пола изводи серију терористичких напада у Паризу. Не може се рећи да почетак нема акције, али преплиће се више токова, са актерима с којима се нисмо упознали. Резултат је "кљуцање" (посебно ако  ниста наспавани). Постаје занимљивије када се они (планирано) повуку у изоловани тржни центар, али нису планирали да ће бити откривени. 
Полиција их не проглашава терористима, него "државним непријатељима", што је ваљда горе. Филм доноси чудну перспективу савремених догађаја. Можда је неки даљи узор била Мржња Касовица, али ово је далеко од тога.

ОНА - Elle (Paul Verhoeven, САД) - Филм почиње сценом секса коју само чујемо док је збуњена мачка гледа. Убрзо сазнајемо да је било силовање. Жртва не показује осећања, воли да држи све под контролом. Пријатељима "нормално" саопштава. Не жели да зове полицију јер отац јој је масовни убица и њу је на неки начин увукао кад је била девојчица. Сумња да је нападач неко с посла (праве садо-мазо игрице) па покреће своју истрагу. Ко је стварно нападач, и њезин однос према њему, ће нас изненадити... 
У филму има и других бизарности. Ферховен је остао доследан свом провокативном стилу. Ипак, и поред теме - филм је урађен тако да га није мучно гледати, за разлику од неких ранијих његових радова. Стандардно добар Ферховен и невероватна Изабел Ипер која и поред година феноменално изгледа...




ПЛЕСАЧИЦА (Stephanie di Giusto, Француска, Белгија, Чешка) - Миграција је ишла са старог континента на нови, међутим код уметника је бивало и обрнуто. Са Дивљег запада у Њујорк долази Лои, пошто су јој оца убили због злата. Поред мајке у некаквој трезвењачкој лиги и оних који желе да је искористе нема ни тамо изгледа. Покушава да буде глумица. На сцени се заплете у дугачкој хаљини, након чега се врти држећи је. То публику одушевљава. Измишља сцену са белом хаљином и разнобојном светлошћу. Као лептир или цвет. Иде из Њујорка за Париз, где стиже до Паришке опере. Прикључује јој се и чувена Исидора Данкан.

С КАО СТЕНЛИ (Alex Infascelli, Италија) - Лондон 70-их Возач Емилио добија једног снежног дана налог да испоручи до филмског студија огромни фалус, за снимање Паклене Поморанџе. То је почетак једног дивног пријатељства. Постаће лични возач Стенлија Кјубрика, онда његова десна рука. Стараће се о целом возном парку, о животињама (укључујући и магарце), чак ће причати са Фелинијем. 
Као и сваки геније Кјубрик је ексцентричан, често напоран. Међутим, зна да се нађе кад је његов пријатељ Емилио у проблему. У филму Широм затворених очију даће му улогу и омаж преко имена кафеа. Ово је документарац у којем чујемо прићу Емилија коме су засузиле очи...


ЦРНИ ВЕТАР - Reseba (Husein Hassan Ali, Сирија, Немачка, Катар) - Потресан филм о страдању Јазида и борби Курда. Јазиди су многобошци преисламске традиције, бије их глас да обожавају Иблиса (шејтана). Курди нису неки муслимани, али су зајебани. Њихове Пешмерге су се испрва једине бориле против Даеша. У филму се појављује "другарица Бервин".
Даеш отима Перо, а њен вереник Реко је тражи у Сирији, где је избављена. Испрва јој није до живота, али духовни ритуал прочишћења и примање назад у заједницу помажу. Но, изисовац јој је направио дете... Да је холивудски филм био би клише, али ово није холивудски филм.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Каже није наше

Logički problem indukcije