Резиме године

Година коју испраћамо почела је нападом исламиста на Шарли Ебдо, што је изазвало полемике на интернету. А на нечију патетику, најбоље је одговорити хумором. Видела је година успон и пад Сиризе, што је довело да преиспитивања олаког веровања у "нову левицу". А видела је година и реке миграната, тзв. избеглица, што је актуелизовало "десницу".
Било је и геополитичких догађаја, као што су отказивање Јужног тока и руска интервенција у Сирији. И то је требало испратити. Домаћа тзв. патриотска опозиција и даље је показивала своју пословичну неспособност, па им нисам остао дужан.
Био сам ангажован на различитим стварима, неке сам иницирао или био међу оснивачима. Почетком године сам покренуо иницијативу да се противници либерализма удруже у један Свети Савез. У марту сам међу оснивачима и председник Скупштине удружења Евроазијски пут. У фебруару сам положио заклетву код Старославаца (удружење родноверних Србије), а у сепембру постао члан савета. И то сам блоговима испратио...
Почео сам, и то баш кроз блогове, да пишем филозофски увод у књигу мојих есеја (која ће укључити и неке блогове). А тај уводе је дат по систему теорема - лема - доказ. Написао сам и један роман, али о томе следеће године... Учествовао сам у дискусијама са неоатеистима и нововерницима, и нисам им остао дужан. Тако је мојим темама било разматрања о слободној вољи и детерминизму (што ме иначе занима), а касније о интелигентном дизајну, симулацији и слично, на шта налетех кроз дискусије с њима.
Била је помоција мојих романа Артефакт и Свет Агарте и то је овде испраћено. Писао сам о ономе што сам читао - фантастичном и мање фантастичном. Додајмо свему томе и текстове из архиве, а ја имам веееелики хард диск. Кад све то саберемо, није чудо што блогова у овој години има 99 (са овим), дакле један на свака три до четири дана. Тиме показујем да блог може бити оно за шта је и замишљен - веб дневник, односно денвна колумна. Па погледајмо... мање од половине написаних ове године.
 

Јануар

Чарли је крив... - мој одговор Теофилу Панчићу и раскринкавање његових хипстерско-либералистичких стереотипа.
Приказ Зелене књиге Моамера ел Гадафија - о мислима братског водича револуције Велике Арапске Социјалистичке Џамахирије
Свети Савез  - о потреби да се уједине противници нео-либерализма
 

Фебруар

Данте о слободној вољи - део мисли великог човека, изнетих у његовој Комедији.
Опасност с истока - разматрања геополитичке позиције Србије с поводом пресецања Јужног тока
 

Март

Ризик од обавезне вакцине - логичко разматрање кампање да се законски обавежемо на вакцинацију, иронично са либералних позиција
Ко игра за рају и занемарује тактику - зашто су протести вођени великим речима осуђени на неуспех
Старославци, Весна 7524 - лепо дружење, и ја држим банку
Имају ли фотони слободну вољу? - филозофска разматрања, тумачење квантне механике у смислу једног од највећих проблема...
 

Април

Удаљени Творац - Предавање на тему удаљености бога Творца (у нашој вери Сварог), односно зашто је Творац удаљен у свим религијама, осим Аврамских, одржано је на скупу Старославаца поводом Весне 2015/7523.
Симаргл - Огњебог - текст о једном богу који се мање помиње...
Дијалектика: Доказ1 - почетак рада на филозофској књизи
Ја о тзв. патриотској опозицији - која је тајна њиховог неуспеха.
 

Мај

Шта ако... - ШББ КББ или шта би било да хришћанство никада није постојало
Брлин на Спреви - репортажа плус реминисценције из једног занимљивог града
Декодирање стварности - приказ књиге домаћег физичара и квантног информатичара Влатка Ведрала, и размишљања на која ме навео
Евроазијски пут - пролазно време Удружења, након два месеца рада
 

Јун

Ву-вуу спекулације о свести - шта нам говори савремена наука (квантна физика и остали другари)
Етика: Слободна воља - постављање ствари на своје место
Ново доба Агарте - са промоције мојих романа
Илија Чворовић: Евроазијац осамдесетих прошлог века - размишљања о легендарном лику, и зашто је бољи од већине оних који му се смеју
 

Јул

Луча Микорозма и Сатан у истој - један аспект дела мог омиљеног владике
Симболика Мутабора - приказ једног неправедно заборављеног дела
Шта сам говорио у Београду и Новоме Саду - цртице из мојих опсежних говора на трибинама Евроазијског пута, као и сами говори ко има времена & воље да их слуша
 

Август

Мигранти појашњења - мој доживљај и анализа инвазије на Србију, из више делова
Натурализам, интелигентни дизајн, симулација и Ктулу - помало умјетничко виђење онога што нам иначе говори, или на шта указује, савремена наука.
Житија Буде из Предграђа - глупост је неуништива!
 

Септембар

Живот у симулацији - завршна разматрања
Радгост - поводом празника који је одређен за Велики скуп Старославаца
Индивидуалност и колективизам - подели па владај, сврстај по фиокама, па можда ти буде лакше да не луташ...
 

Октобар

Немаш душу, продај кожу - како је Малапарте видео највећи проблем модерног света
Унеско, Анус и ми - иако "Kosova" није на крају тамо унишла, цео случај као и иступања "уваженог академика" наводе на размишљање
Развијена духовност северног умереног појаса - шта заправо стоји иза мојег виђења религије
Царство моје није од овога света - а шта је ипак хришћанско у мени, мада ни то није ексклузивно хришћанско
 

 Новембар

О трилогији Агарта - шта каже једна читатељка
Теолошка рапсрава - како заправо дискутују Атеисти Србије, и како их лако извести из такта
Тражите и даће вам се - дилеје из "е-новина" помислише да неће имати ко од "рускоколонаша" да одговори на њихова глупа питања, која нису ни могли сами да смисле - што рече Премудри, неко им је помогао
Са Црњанским код Хиперборејаца - велико дело можда нашег највећег писца прошлог века, експапизам, ма шта неко о тој речи мислио.
 

Децембар

Јесам ли "New Age" - уклапам се у нечију фијоку, мада (никад) у потпуности, па шта
Свет без слободне воље бољи? - критика детерминизма од савремених "хуманиста", конкретно Сама Хариса
Човек мера свих ствари - што укључује и релативност такве мере, разматрање ове античке изреке
Деда Мраз постоји - па зар не постоји?! Пустите ограничене атеисте којима је наводно непостојање истог некакава "аргумент".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije