Јесам ли "New Age"

Захваљујем богомољцима, односно конкретној богомољки на "подуци", коју јој нико није тражио, па да одговорим на питања. Јер мени етикете и именице не значе много, што рече давно Хандке "Ја нисам писац, ја пишем". Дакле, уклапам ли се у клиничку слику "њуејџера"... Узгред, занимљив аутого се постиже тим наводницима. Требало би да ме омаловаже, као нисам ни "њу ејџ", нисам заправо ништа... Међутим, ја их тумачим као да је то измишљени појам, етикета која би као требало да ме увреди, па пошто ме не вређа могу само рећи - ТРТ! А није Турска Радио-Телевизија. Више нешто као роктве стругане.
Амерички научник Норман Гајслер је подвукао 12 карактеристичних учења покрета "New Age"
1. Безлични Бог
2. Вечна васељена
3. Илузорна природа материје
4. Циклична природа живота
5. Неопходност реинкарнација
6. Еволуција човека у Божанство
7. Постојана откривења од неземаљских природа
8. Јединство човека са Богом
9. Окултна пракса
10. Вегетаријанство и холистички (исцелитељски) методи заштите здравља
11. Светски глобални поредак
12. Синкретизам (јединство свих религија).
Што се мене тиче:
1- 4 потпуно се слажем
5 - условно, двоструко условно
6 - превише смела тврдња, но рецимо да постоји лична еволуција, само неких...
7 - Веде рецимо... да (иначе веома "њу", према званичној историји старо бар 2500 година)
8 - да, само је тешко тога бити свестан, није то као пољем прећи, како причају неки
9 - мени непотребно
10 - прво бљак, друго... па има неки хомеопатски лекови, рецимо болимекурац... мада кажу критичари да је то спушталица
11 - ако је евроазијски - може
12. - рекох са свим не може (посебно не с исламом), но ако у свакој или скорој свакој нађем нешто паметно, па шта!

Јеси извукла неки закључак из мојих одговора?
 
 

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Уранска и хтонска божанства

Псеудопатриотизам

Logički problem indukcije